Servis a pneuservis osobních i nákladních vozů | pRAHA VÝCHOD - NEHVIZDY

Autoservis: +420 775 544 644

Autoservis

Pneuservis: +420 771 201 000

Pneuservis

Dekarbonizace motoru

Zlepšete výkon svého vozu a snižte emise díky dekarbonizaci motoru!

Chcete zlepšit výkon svého automobilu a prodloužit jeho životnost? Vyzkoušejte naši službu dekarbonizace!
Tato metoda odstraní usazeniny uvnitř motoru, což pomáhá zlepšit jeho výkon a snižuje spotřebu paliva.
Rezervujte si svůj termín dekarbonizace u nás a uvidíte rozdíl!

Dekarbonizace motoru je důležitý proces údržby motoru, který slouží k odstraňování uhlíkových usazenin a dalších nečistot z vnitřních komponentů motoru. Tyto nečistoty se mohou hromadit v průběhu času v důsledku normálního provozu motoru a spalování paliva, a mohou negativně ovlivnit výkon a účinnost motoru.

Hromadění nečistot může vést k řadě problémů, jako je zvýšená spotřeba paliva, snížený výkon, nerovnoměrný chod motoru, zvýšené emise a v některých případech i poškození motoru. Pravidelná dekarbonizace může pomoci předejít těmto problémům a prodloužit životnost motoru.

Dekarbonizace motoru obvykle zahrnuje následující kroky:

  1. Diagnostika motoru: Před samotným procesem dekarbonizace se provádí diagnostika motoru, aby se zjistil jeho aktuální stav a identifikovaly oblasti s vysokým hromaděním uhlíkových usazenin.
  2. Použití dekarbonizačního prostředku: Následuje aplikace dekarbonizačního prostředku, který je navržen tak, aby rozpustil uhlíkové usazeniny a další nečistoty. Tento prostředek se obvykle přidává do palivového systému nebo vstřikuje přímo do sání motoru.
  3. Provoz motoru: Po aplikaci dekarbonizačního prostředku se motor pustí a nechá běžet určitou dobu, aby se prostředek dostal do všech částí motoru a mohl účinně odstranit usazeniny.
  4. Vyměna oleje a filtru: Po procesu dekarbonizace je obvykle doporučeno vyměnit olej a olejový filtr, jelikož do oleje mohou proniknout odstraněné nečistoty.

Dekarbonizace motoru je klíčovou součástí údržby vozidla, která pomáhá udržovat optimální výkon a účinnost motoru, snižovat spotřebu paliva a minimalizovat emise. Je důležité, aby tento proces prováděl odborník, aby se zabránilo poškození citlivých komponent motoru.

  1. Zlepšení výkonu motoru: Odstraněním uhlíkových usazenin a dalších nečistot z motoru se zlepší průtok vzduchu a paliva, což zvyšuje výkon motoru.
  2. Snížení spotřeby paliva: Dekarbonizací se snižuje tlak na motor, což může snížit spotřebu paliva.
  3. Prodloužení životnosti motoru: Usazeniny a nečistoty mohou poškozovat vnitřní části motoru, které mohou vést k nespolehlivosti nebo dokonce k poruchám. Odstraněním těchto nečistot se prodlouží životnost motoru.
  4. Zlepšení emisí: Dekarbonizací se snižují emise škodlivých látek z motoru.
  5. Úspora nákladů: Čistěním motoru se snižují náklady na opravy a údržbu.

Existuje několik různých typů dekarbonizace motoru, které se liší v závislosti na použité metodě:

  1. Chemická dekarbonizace: Používá se speciální chemický roztok, který se aplikuje na motor a rozpouští usazeniny.
  2. Mechanická dekarbonizace: Používá se kartáče nebo trysek k odstranění usazenin z motoru.
  3. Ultrasonická dekarbonizace: Používá se ultrazvuk k rozpouštění usazenin v motoru.
  4. Parní dekarbonizace: Používá se para k odstranění usazenin z motoru.
  5. Pneumatická dekarbonizace: Používá se vysokotlaký vzduch k odstranění usazenin z motoru.
  6. Elektronická dekarbonizace: Používá se elektrický proud k odstranění usazenin z motoru.

Vybraný typ dekarbonizace závisí na konkrétním typu motoru a stupni znečištění.

Existují některá rizika spojená s dekarbonizací motoru, včetně:

  1. Poškození motoru: Pokud se dekarbonizace provádí nesprávně nebo s nedostatečnou znalostí, může dojít k poškození motoru.
  2. Poruchy motoru: Některé metody dekarbonizace mohou poškodit vnitřní části motoru, což může vést k poruchám.
  3. Nedostatečné odstranění usazenin: Pokud se dekarbonizace neprovádí dostatečně, mohou zůstat usazeniny a nečistoty v motoru, což může snižovat výkon a zvyšovat spotřebu paliva.
  4. Ztráta záruky: Některé automobilky mohou požadovat, aby dekarbonizace byla prováděna výhradně jejich autorizovanými servisy, jinak by to mohlo vést ke ztrátě záruky.
  5. Nebezpečí pro zdraví: Některé metody dekarbonizace mohou být nebezpečné pro zdraví, např. pokud se používají chemikálie.

Je důležité si uvědomit, že dekarbonizace motoru by měla být prováděna pouze odborníkem s dostatečnou znalostí a zkušenostmi, aby se minimalizovala rizika a zajistila bezpečnost a efektivnost procesu.

Usazeniny a nečistoty se v motoru tvoří v důsledku spalování paliva. Když se palivo spaluje v motoru, některé částice se nespálí a usazují se na vnitřních částech motoru, jako jsou ventily, sací a výfukové trubky. Tyto usazeniny a nečistoty se mohou skládat z uhlíkových usazenin, sazí, asfaltu a jiných nečistot.

Dalšími faktory, které mohou přispět k tvorbě usazenin a nečistot v motoru, jsou:

  1. Nízká kvalita paliva: Paliva s vysokým obsahem síry nebo nečistot mohou zvyšovat tvorbu usazenin a nečistot v motoru.
  2. Nízká účinnost spalování: Pokud není spalování účinné, může docházet k nespáleným částicím, které se usazují v motoru.
  3. Nízká kvalita oleje: Pokud se používá špatný olej nebo je olej špatně vyměněn, může se snižovat účinnost mazání a zvyšovat tvorbu usazenin a nečistot.
  4. Nesprávné jízdní zvyky: Nesprávné jízdní zvyky, jako jsou krátké jízdy nebo nadměrné zatížení motoru, mohou zvyšovat tvorbu usazenin a nečistot.

K sání motoru připojíme speciální přístroj HPS 12V nebo HPS 24V, tzv. dekarbonizér. Ať už máte zážehový motor (benzín) nebo vznětový motor (nafta), zahřejeme ho na provozní teplotu a do systému začneme pouštět směs vodíku a kyslíku. Odtud se této moderní technologii říká HPS – Hydrogen Power System.

Pod dohledem přístrojů se zvýší teplota uvnitř motoru a usazený karbon (uhlík) jednoduše shoří. Pomocí této inovativní technologie odstraníme průměrně 75 % všech nánosů. Ale klidně i více, záleží na stavu vašeho vozu.

  • máte najeto nad 50 000 km bez vyčištění uhlíkových nánosů
  • pozorujete ztrátu výkonu vašeho vozu
  • motor má nepravidelné otáčky, špatně startuje apod.
  • neprošli jste STK kvůli emisím (v drtivé většině to dekarbonizace vyřeší)

Účinek dekarbonizace na výkon motoru a spotřebu paliva se může lišit v závislosti na stavu motoru, typu dekarbonizace a dalších faktorech.

Obecně se však po dekarbonizaci může očekávat:

  1. Zlepšení výkonu motoru: Odstraněním uhlíkových usazenin a dalších nečistot z motoru se zlepší průtok vzduchu a paliva, což zvyšuje výkon motoru.
  2. Snížení spotřeby paliva: Dekarbonizací se snižuje tlak na motor, což může snížit spotřebu paliva.
  3. Prodloužení životnosti motoru: Usazeniny a nečistoty mohou poškozovat vnitřní části motoru, které mohou vést k nespolehlivosti nebo dokonce k poruchám. Odstraněním těchto nečistot se prodlouží životnost motoru.

Avšak konkrétní procentuální zlepšení výkonu motoru po dekarbonizaci se může lišit v závislosti na stavu motoru a prováděné metodě.

Profesionální dekarbonizace motoru může mít řadu výhod, jako je zlepšení výkonu motoru, snížení emisí a prodloužení životnosti motoru. Může také pomoci snížit spotřebu paliva a zlepšit účinnost motoru. Dekarbonizace motoru může také pomoci odstranit usazeniny, které mohou vést k neefektivnímu fungování motoru a nadměrnému opotřebení.

Kolik stojí dekarbonizace?

Objem motoru

do 1 000 cm³

1690 Kč*

Objednat

Objem motoru

do 1 900 cm³

1990 Kč*

Objednat

Objem motoru

do 2 900 cm³

2390 Kč*

Objednat

Objem motoru

od 3 000 cm³

2990 Kč*

Objednat

Nákladní a zemědělské

dle domluvy

3990 Kč*

Objednat

*Ceny jsou bez DPH.

Zlepšete snadno, rychle a levně kondici svého auta.
Za 60 minut vám profesionálně odstraníme nánosy uhlíku z motoru a všech jeho součástí.

Rezervovat

10% sleva při online rezervaci

Jak vypadá motor a jeho části před a po dekarbonizaci

1. Před dekarbonizací

Turbo

  1. Před dekarbonizací – Turbo v tomto stavu je znečištěné, obsahuje nahromaděný karbon, olej a jiné nečistoty, které způsobují jeho neefektivní fungování. Je možné vidět matnou, výrazně černou někdy šedou povrchovou vrstvu. Lopatky jsou pokryté hrubými karbonovými usazeninami, což může ovlivnit jejich tvar a efektivitu.
  2. Po dekarbonizaci – Turbo po dekarbonizaci vypadá čistě a udržovaně. Většina známek nahromaděného karbonu, oleje a jiných nečistot byla odstraněna. Turbo, jeho materiál a povrch je výrazně jasnější a čistší, zatímco interně lopatky vypadají jako nové, bez vrstev karbonu, což zvyšuje jejich efektivitu. Toto přispívá k lepšímu výkonu a dlouhodobé spolehlivosti.

2. Po dekarbonizaci

1. Před dekarbonizací

Vstřikovač paliva

  1. Před dekarbonizací – Vstřikovač paliva je ve stavu, kdy je zaneřáděný usazeninami, což snižuje jeho účinnost. Povrch je často pokrytý vrstvou karbonu a olejovými usazeninami, které způsobují nepravidelný průtok paliva. Toto může vést k neefektivnímu spalování a zhoršení výkonu motoru.
  2. Po dekarbonizaci – Vstřikovač paliva po dekarbonizaci vypadá výrazně lépe. Usazeniny karbonu a oleje výrazně ubyly, což obnovilo jeho původní stav a funkčnost. Povrch je čistý a průtok paliva je nyní stabilní a přesný. To umožňuje efektivnější spalování, což zvyšuje výkon motoru a snižuje spotřebu paliva.

2. Po dekarbonizaci

Dekarbonizace – zákazníci

Rychlá a snadná online rezervace

10% sleva při online rezervaci

Zapomeňte na fronty a zmatky při hledání volného termínu – jednoduše si rezervujte svůj čas online a ušetřete nejen svůj čas, ale také peníze.
Načítám...

Máte zájem o tuto službu? Zavolejte nám

pondělí - neděle: 08:00 - 19:00

Naše další služby

Kompletní servis

Dekarbonizace motoru

Mytí a čištění

Tachografy

Pneuservis

Geometrie vozidel

Diagnostika vozidel

Klimatizace

STK a emise

Autoelektrika

Autoskla

Alarmy a autodoplňky

Servis osobních i nákladních vozů NON-STOP | pRAHA VÝCHOD - NEHVIZDY

Kde nás najdete

TIR AUTOSERVIS S. R. O.
Pražská 282
250 81 Nehvizdy

© TIR Autoservis s. r. o.

+420 775 544 644